Direct jouw business verbeteren?

Dat begint met een website scan

Online marketing bureau Antwerpen

 

Hoe kan ik mijn bedrijf in Antwerpen online vinden?

Met ons Online marketing bureau Antwerpen kun je sneller online zichtbaarheid worden omdat deze moderne tijd steeds belangrijker is geworden voor alle bedrijven in Antwerpen. Dit geldt voor digitale bedrijven en fysieke winkels. Als shoppers de voorraad van een fysieke winkel online kunnen controleren, is de kans groter dat ze de winkel bezoeken.
Online gevonden worden is echter niet zo eenvoudig als het hebben van een website, hoewel dit een essentieel startpunt is. Slechts een klein percentage van het internet verschijnt in de zoekresultaten van Google. De meeste websites zijn onzichtbaar! Webpagina’s die wel in de zoekresultaten verschijnen, komen daar niet per ongeluk terecht.

Dus, hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf in Antwerpen online gevonden wordt? Begin hier:

 

Bouw een website / evalueer jouw huidige website en webdesign.
Zelfs als je al een website hebt, mag u dit punt niet overslaan. Een website is een must, maar niet alle websites zijn gelijk gemaakt. Jouw website is de basis voor alle andere digitale marketinginspanningen.

Zorg er in ieder geval voor dat jouw nieuwe/huidige website en webdesign:

  • Visueel aantrekkelijk
  • Mobielvriendelijk
  • Meeslepend

Hulp nodig hierbij? Onze ervaren webdesigners kan jouw site bekijken en een evaluatie geven van de huidige staat van je website.
Als je eenmaal bent uitgerust met een Google-ready website, ben je klaar om verder te gaan.

Zorg ervoor dat jouw website wordt geïndexeerd door Google

Voordat je gevonden wordt in Google, moet je ervoor zorgen dat je website geïndexeerd is. Indexeren is een voorwaarde voor rankings. Ons Online marketing bureau Antwerpen schreef een uitstekend, diepgaand artikel over Google-indexering en de aanbevelingen voor een diepere duik in in Online marketing Antwerpen. Voor een snel overzicht hebben we korte punten geeft ons online marketing bureau Antwerpen enkele belangrijke elementen.

Er zijn twee basismanieren om te controleren of jouw website is geïndexeerd op Google.

Zoek eerst op Google naar ‘site:uwwebsite.com’. De resultaten moeten laten zien van uw webpagina’s zijn geïndexeerd door Google. Je kunt ook de indexstatus van een enkele URL controleren door te zoeken op “site:uwwebsite.com/web-page-slug”.
Je kunt ook naar Google Search Console navigeren en uw rapport ‘Dekking’ selecteren. Hier ziet je een aantal pagina’s met fouten of “geldig met waarschuwingen”. Dit aantal komt overeen met het aantal pagina’s dat Google heeft geïndexeerd. Met de tool “URL-inspectie” kunt u ook afzonderlijke pagina’s inspecteren. Plak de URL gewoon in deze tool. Geïndexeerde pagina’s retourneren dit bericht: “URL is op Google.”

Dus, wat moet je doen als jouw webpagina’s nog NIET zijn geïndexeerd op Google? Natuurlijk kun je ons Online marketing bureau Antwerpen vragen indien je dat wenst.
Navigeer terug naar de tool “URL-inspectie” van Google Search Console.

Plak de URL die u wilt laten indexeren.
Klik op ‘Indexering aanvragen’.

Online marketing bureau Antwerpen tip: Als vuistregel geldt dat wanneer je een nieuwe blog of pagina op jouw website publiceert, deze op deze manier bij Google Search Console wordt ingediend voor indexering. Hoewel Google de pagina uiteindelijk kan vinden en crawlen, versnelt het indienen ervan het proces.
Daarnaast kunt u een XML-sitemap indienen bij Search Console. Dit is een “roadmap” van jouw website, waarmee Google een overzicht krijgt van alle pagina’s die belangrijk zijn om geïndexeerd te worden.

Overweeg zoekwoorden onderzoek

Trefwoorden zijn de woordgroepen die uw doelgroep zoekt om de producten, diensten en/of informatie die je aanbiedt te vinden. Met andere woorden, zoekwoorden en LSI woorden zijn het kanaal waardoor jouw bedrijf wordt gevonden op Google! Daarom moeten de websitepagina’s worden “in kaart gebracht” of georganiseerd rond belangrijke zoekwoorden en moet jouw doorlopende inhoudsstrategie (hieronder besproken) zoekwoorden gebruiken.

Waar moet je beginnen met Online marketing bureau Antwerpen en omgeving?

Identificeer de zoekwoorden die belangrijk zijn voor je doelgroep!
Gebruik hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek om u hierbij te helpen. SEMrush en Moz zijn uitstekende betaalde tools voor zoekwoordonderzoek en Google Keyword Planner is gratis. Maak een lijst met zinnen waarvan je denkt dat uw doelgroep deze zoekt, en vergelijk deze met je favoriete tool. Hulpprogramma’s voor trefwoordonderzoek laten je weten of de woordgroep daadwerkelijk wordt doorzocht door internetgebruikers, en stellen vervolgens honderden (vaak duizenden) varianten voor om te overwegen. Met behulp van deze suggesties van ons Online marketing bureau Antwerpen kun je een robuuste, uitgebreide lijst met zoekwoorden samenstellen die je kunt targeten op jouw belangrijke pagina’s en toekomstige contentstrategie.
Online marketing bureau Antwerpen tip: Stel dat je winkel sportkleding voor dames in Antwerpen verkoopt en dat je op Google gevonden wilt worden voor ‘hardloopschoenen voor dames Antwerpen’. Je typt deze zin in SEMrush – een persoonlijke favoriete tool van ons Online marketing bureau Antwerpen voor zoekwoordonderzoek – en vonden heel veel variaties van deze zin.\

Uit deze gegevens blijkt dat mensen zoeken naar ‘hardloopschoenen voor dames Antwerpen’, maar ze zoeken ook naar duizenden varianten, waarvan er vele gemakkelijker te vinden zijn op Google, vooral als Nike, Adidas en Nordstrom dat zijn. uw belangrijkste concurrenten.

Het belang van contentcreatie

Inhoud, zoals blogposts, persberichten en whitepapers, moet consistent worden geschreven en gepubliceerd om waarde te bieden aan je doelgroep. Het gebruik van trefwoorden en LSI woorden om te begrijpen waar uw doelgroep naar zoekt, is de beste manier om dit te doen. Online marketing bureau Antwerpen tip: Bij het gebruik van SEMrush, ontdekte onze SEO specialisten Antwerpen van JNB Web Promotion dat een vraag met betrekking tot ‘hardloopschoenen voor dames Antwerpen’ is: ‘wat zijn de beste hardloopschoenen voor dames? Deze vraag zou een uitstekend blogonderwerp zijn: het beantwoorden van een veelvoorkomende vraag en het targeten van een relevant zoekwoord. Online marketing bureau Antwerpen advies: Soms zijn populaire zoekwoorden met een groot zoekvolume niet de beste om meteen op te schrijven. Vaak zijn ze competitief en moeilijk te rangschikken. Aan de andere kant hebben long-tail-zoekwoorden , of ‘onpopulaire zoekwoorden’, een laag zoekvolume en een lage moeilijkheidsgraad, maar kunnen zich in de loop van de tijd ophopen tot aanzienlijk websiteverkeer. We raden een combinatie van beide aan. Samengevat, maak een contentkalender, schrijf op trefwoorden en publiceer consequent.

Word lid van sociale media in Antwerpen en omgeving

Wat heeft social media te maken met gevonden worden op Google ? Meer dan je zou denken.
Social-mediaplatforms scoren op Google, wat extra mogelijkheden biedt om uw bedrijf gevonden te krijgen.
Google merkt wanneer bedrijven actief zijn op sociale-mediaplatforms en beloont hen – hoewel het niet bekend is in hoeverre Google deze “sociale signalen” beloont.
Social mediaplatforms zijn uitstekende plaatsen om uw inhoud te delen. De voordelen van sociale media zijn talrijk, zelfs buiten de zichtbaarheid van Google. Hou je eenvoudig aan de platforms die relevant zijn voor jouw bedrijf in Antwerpen en post consistent. Hulp nodig om gevonden te worden op Google? Ons Online marketing bureau Antwerpen help je graag!

De SEO specialisten van ons Online marketing bureau Antwerpen doen we er alles aan om mensen op zinvolle manieren met bedrijven te verbinden. Wij zijn gespecialiseerd in strategische webdesign, zichtbaarheid van zoekmachines (zoekmachine optimalisatie) en beheer van sociale media. Neem voor meer informatie contact op met 014 890 732 of mobiel op 04 868 71849 of via ons online contactformulier ! Een ervaren SEO specialist Antwerpen zal snel reageren.

1 + 3 =